جستجو در وب‌سایت:


پیوندها:



 چاپ یازدهم کتاب
 "تاریخ سینمای ایران
"
 با ویراست جدید
 و افزوده‌های تازه منتشر شد

 در کتابفروشی‌های
 تهران و شهرستان

 ناشر: نشر نظر

 



 صد و پنج سال اعلان
 و پوستر فيلم در ايران



صد سال اعلان و پوستر فیلم
در ایران

و
بازتاب هایش

 


 لینک تعدادی از مطالب



درباره‌ی محمد قائد
نیم‌پرتره‌ی مردی که
از «آیندگان» هم گذر کرد


بررسی طراحی گرافیک
و مضمون در عنوان‌بندی
فیلم‌های عباس کیارستمی :
پنجره‌ای رو به
جهان شعر



گفت‌وگو با اصغر فرهادی؛
درباره‌ی «فروشنده» و
فکرها و فیلم‌هایش :
... این دوزخ نهفته

گفت‌و‌گو با پرویز پرستویی؛
درباره‌ی بادیگارد و کارنامه‌اش

زندگی با چشمان بسته

گفت‌و‌گو با محمدعلی نجفی
درباره‌ی سریال سربداران
سی‌و‌یک سال بعد از
اولین پخش آن از تلویزیون

گفت‌وگو با مسعود مهرابی
درباره‌ی نقش‌های چندگانه‌ای که

در تاریخ ماهنامه‌ی «فیلم» ایفا کرد
و آن‌هایی که دیگر ایفا نکرد

گفت‌وگو با رخشان بنی‌اعتماد
درباره‌ی قصه‌ها و...:

نمایش هیچ فیلمی خطر ندارد


 
گفت‌و‌گو با بهرام توکلی کارگردان
من دیگو مارادونا هست:

فضای نقدمان مانند فضای
فیلم‌سازی‌مان شوخی‌ست

گفت‌و‌گو با پیمان قاسم‌خانی،
فیلم‌نامه‌نویس سینمای کمدی:
الماس و کرباس

گفت‌و‌گو با اصغر فرهادی
رو خط «گذشته»:

سينما برايم پلكان نيست

گزارش شصتمین دوره‌ی
جشنواره‌ی جهانی سن سباستین:
شصت‌سال كه چيزی نيست...

متن كامل گفت‌و‌گو
با ماهنامه‌ی «مهرنامه»،

به مناسبت
سی‌سالگی ماهنامه فیلم
:
ريشه‌ها

گفت‌و‌گوی ابراهيم حقيقی
با آيدين آغداشلو
درباره‌ی كتاب «صد سال اعلان
و پوستر فيلم در ايران»

گفت‌و‌گو با اصغر فرهادی
نويسنده
و كارگردان
جدایی نادر از سيمين
حقيقت تلخ، مصلحت شيرین
و رستگاری دريغ شده

قسمت اول | قسمت دوم  
قسمت سوم

بررسی كتاب
«پشت دیوار رؤیا»

بيداری رؤياها

كيومرث پوراحمد:
عبور از ديوار رؤياها،
همراه جادوگر قصه‌ها


تكنولوژی ديجيتال
و رفقای ساختار شكن‌اش
سينماي مستند ايران:
پيش‌درآمد


اسناد بی‌بديل
سينمای مستند ايران:
قسمت اول (۱۲۷۹ - ۱۳۲۰)


خانه سیاه است
سینمای مستند ایران:
قسمت دوم (۱۳۵۷ - ۱۳۲۰)


درباره‌ی آیدین آغداشلو:
پل‌ساز دوران ما


سایت ماهنامه فیلم، ملاحظات
و دغدغه‌های دنيای مجازی


گزارش پنجاه‌و‌ششمين دوره‌ي
جشنواره‌ي سن سباستين
(اسپانيا، ۲۰۰۸)
... به‌خاطر گدار عزيز

گفت‌و‌گو با آيدين آغداشلو
درباره‌ی مفهوم و مصداق‌های
سينمای ملی

جای خالی خاطره‌ی بلافاصله

گفت‌و‌گو با مانی حقيقی
به‌مناسبت نمايش كنعان

پرسه در كوچه‌های كنعان

گفت‌و‌گو با محمدعلی طالبی
از شهر موش‌ها تا دیوار

شور و حال گمشده

سين مجله‌ی فيلم،
سينمايی است، نه سياسی


گفت‌و‌گو با رضا میرکریمی
به‌مناسبت نمایش به‌همین سادگی

خيلی ساده، خيلی دشوار

گفت‌و‌گو با بهرام توکلی
به‌مناسبت
 نمایش
پا برهنه در بهشت

پا برهنه در برزخ
 

گمشدگان

گزارش چهل‌ودومین دوره‌ی
جشنواره‌ی کارلووی واری
(جمهوري چك، ۲۰۰۷)

پرسه در قصه‌ها

پرویز فنی‌زاده،
آقای حكمتی و رگبار

نمايشی از اراده‌ی سيزيف

گزارش چهل‌وهفتمین دوره‌ی
جشنواره‌ی تسالونیكی
(یونان) - ۲۰۰۶

پشت ديوار رؤيا

گفت‌وگو با رخشان بنی‌اعتماد 
درباره‌ی
خون بازی

مرثيه برای يك رؤيا

خون‌بازی: شهر گم‌شده

گفت‌وگو با رسول ملاقلی‌پور 
کارگردان
میم مثل مادر

ميم مثل ملاقلی‌پور

گفت‌وگو با ابراهیم حاتمی‌کیا 
درباره‌ی
به‌نام پدر
:

به‌نام آينده

برای ثبت در تاریخ سینمای ایران

یاد و دیدار

گفت‌و گو با جعفر پناهی
گزارش به تاريخ

گفت‌وگو با مرتضی ممیز
خوب شيرين

گزارش/ سفرنامه‌ی
پنجاه‌ و دومین دوره‌ی
جشنواره‌ی سن‌سباستین


گفت‌وگو با بهمن قبادی
 قسمت اول
/ قسمت دوم
 قسمت آخر

گفت‌وگو با عزیزالله حمیدنژاد
 قسمت اول
قسمت دوم
 قسمت سوم

گفت‌و گو با حسین علیزاده
 قسمت اول
قسمت دوم
 قسمت سوم

گفت‌وگو با گلاب آدینه
مهمان مامان را رايگان
بازی كردم


نقطه‌چین، مهران مدیری،
 طنز، تبلیغات و غیره


کدام سینمای کودکان و نوجوانان

جیم جارموش‌ وام‌دار شهید ثالث!

تاریخچه‌ی پیدایش
 کاریکاتور روزنامه‌ای


سینماهای تهران، چهل سال پیش

فیلم‌ شناسی کامل
 سهراب شهید ثالث


ارامنه و سینمای ایران

بی‌حضور صراحی و جام

گفت‌وگو با حمید نعمت‌الله:
مگر روزنه‌ی امیدی هست؟

«شاغلام» نجیب روزگار ما

اولین مجله سینمایی افغانستان

نگاهی به چند فیلم مطرح جهان

گزارش سی‌وهشتمین دوره‌ی
 جشنواره کارلووی واری


نگاهی به فیلم پنج عصر
ساخته‌ی سمیرا مخملباف

چیزهایی از «واقعیت» و «رویا»
برای بیست سالگی ماهنامه‌ی فیلم


بایگانی:
شهريور ۱۳۹۷

۰۴ بهمن ۱۳۸۸

شماره‌ی 406 ماهنامه فیلم، ویژه بیست‌و‌هشتمين جشنواره‌ی فیلم فجر










همه‌ آن‌چه مي‌خواهيد
درباره‌ي فيلم‌ها
و 
برنامه‌هاي جشنواه‌ بدانيد




واقعیت پرقدرتی به نام سینمای ایران:
ملاحظاتی درباره‌ی بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر در چشم‌انداز سینمای ایران
صنعت‌گری در عرصه‌ی فرهنگ: گفت‌وگو با مهدی مسعودشاهی، دبیر جشنواره
این عقب گرد نیست: گفتوگو با وحید اسفندیاری، مدیر اجرایی بازار فیلم ایران
 
مشخصات فیلم‌ها همراه با خلاصه‌ داستان، گزارش تولید، یادداشت فیلمسازان و یادداشت‌های منتقدان. فیلم‌ها: آل (بهرام بهرامیان)/ آناهیتا (عزیزالله حمیدنژاد)/ به‌رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌کیا)/ بیداری رؤیاها (محمدعلی باشه‌آهنگر)/ پرسه در مه (بهرام توكلی)/ پرواز مرغابی‌ها (علی شاه‌حاتمی)/ پسر آدم، دختر حوا (رامبد جوان)/ ترانه‌ی كوچك من (مسعود كرامتی)/ تسویه‌حساب (تهمینه میلانی)/ چهل‌سالگی (علیرضا‌ رییسیان)/ خواب‌های دنباله‌دار (پوران درخشنده)/ سنگ اول (ابراهیم فروزش)/ شب واقعه (شهرام اسدی)/ صبح روز هفتم (مسعود اطیابی)/ طبقه‌ی سوم (بیژن میرباقری)/ طلا و مس (همایون اسعدیان)/ شکارچی شنبه (پرویز شیخ‌طادی)/ طهران تهران: 1. طهران: روزهای آشنایی (داریوش مهرجویی)، 2. تهران: سیم آخر (مهدی کرم‌پور)/ عصر روز دهم (مجتبی راعی)/ كیفر (حسن فتحی)/ كیمیا و خاك (عباس رافعی)/ لطفاً مزاحم نشوید (محسن عبدالوهاب)/ ملك سلیمان (شهریار بحرانی)/ نفوذی (مهدی فیوضی)/ هفت دقیقه تا پاییز (علیرضا امینی)/ فیلم‌های خارج از مسابقه: آدم‌کش (رضا کریمی)/ بیگانگان (عباس رافعی)/ زخم شانه‌ی حوا (حسین قناعت)/ شکلات داغ (حامد کلاهداری)/ صد سال به این سال‌ها (سامان مقدم)/ فاصله (کامران قدکچیان)/ محفل اکس (حبیب کاوش)/ معبد جان (محمد درمنش)/ ناسپاس ( حسن هدایت)/ یك گزارش واقعی (داریوش فرهنگ).

مشخصات فیلم‌ها همراه با خلاصه‌ داستان و نقد. فیلم‌ها: دنیا بزرگ است و رستگاری در کمین (استفان کومانداروف)/ اتاق شماره‌ی شش (کارن شاخنازاروف، الكساندر گورنوفسكی)/ رنج (كمال سان)/ راز مورفوس (كارولا هاتوپ)/ مصطفی شوكای (ساتیبالدی ناریمبتوف)/ غول (آدرین بینیِز)/ شورش در کوتوکنو (نیلز گوپ)/ سرخ‌پوست کوچولو (مارک رشا)/ ملودی برای یك ارگ خیابانی (کایرا موراتووا)/ تسبیح اشتباهی (محمود فاضل چوشکان)/ بازگشت پسر گمراه (نارینه مخرچیان، آرسن آستایان)/ خوش آمدید (فیلیپ لیوره)/ در این بخش سه فیلم ایرانی هم با سایر فیلم‌ها رقابت می‌كنند: به‌رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌كیا)/ طهران، تهران (داریوش مهرجویی، مهدی كرم‌پور) و مُلك سلیمان (شهریار بحرانی).

مسیر سنگلاخ فیلم اولی‌ها/ تماشای این دو فیلم اول را از دست ندهید/ مشخصات فیلم‌ها همراه با خلاصه‌‌ داستان، گزارش تولید و یادداشت فیلم‌سازان. فیلم‌ها: آرام باش و تا هفت بشمار (رامتین لوافی‌پور)/ بدرود بغداد (مهدی نادری)/ برخورد خیلی نزدیک (اسماعیل میهن‌دوست)/ چراغ قرمز (علی غفاری)/ حوالی اتوبان (سیاوش اسعدی)/ خاطره (نادر طریقت)/ خاله سوسکه (نادره ترکمانی)/ خانواده‌ی ارنست (محسن دامادی)/ دموکراسی تو روز روشن (علی عطشانی)/ دیگری (مهدی رحمانی)/ راز دشت تاران (هاتف علی‌مردانی، محمد لطفعلی)/ زمزمه با باد (شهرام علیدی)/ سفر سرخ (حمید فرخ‌نژاد)/ سفر مرگ (حسن آقاکریمی)/ فصل باران‌های موسمی (مجید برزگر)/ گنج روان (امین اصلانی)/ مقلد شیطان (افشین صادقی)/ نخودی (جلال فاطمی)/ نزدیك‌تر از آشنا (رضا سركانیان)/ وقت بودن (جلیل سامان).

سینمای بلاتكلیف مستند در جشنواره‌ی فجر/ مشكل تولید و نمایش در سینمای مستند/ در مسیر مستند/ معرفی فیلم‌های كوتاه، نیمه‌بلند و بلند همراه با مشخصات، خلاصه داستان و یادداشت فیلمسازان: فیلم‌های كوتاه: اتاق صعود (رضا فرهمند)/ انگار باید به مرگ احترام گذاشت (فرشید اخلاقی‌پور)/ در جست‌وجو (سوسن بیانی)/ دستور آشپزی (محمد شیروانی)/ روز پایان (نرگس آبیار)/ زندگی در کسوف (فتح‌الله امیری)/ سپیده علم كشید (رضا مجلسی)/ فصلی دیگر (آزاده بیزارگیتی)/ فقط کمی نور (سیدحامد نوبری)/ قاب خالی (امین قدمی)/ کاریز (سعید زارعیان)/ کلاس تشکیل می‌شود (جلال نصیری‌هانیس)/ كلاه‌شیشه‌ای (محسن خان‌‌جهانی)/ گم‌شده‌ها (الهام حسین‌زاده)/ لیکو (محمدعلی هاشم‌زهی)/ مرد و دبه (كیوان كریمی)/ مرغ سحر (مهدی باقری)/ نیم‌روزان (محسن رمضان‌زاده)/ و من مسافرم... (لقمان خالدی)/ هزاردستان امیرجاهد (منوچهر مشیری)/ یار دبستانی (محسن خان‌جهانی)/ فیلم‌های نیمه بلند و بلند: تابوت خالی (فرشاد اكتسابی)/ جای خالی ‌آقا یا خانم «ب» (فیما امامی و رضا دریانوش)/ خاک حافظه (مسعود امینی‏تیرانی)/ خانه‌ی خلوت حیاط خورشید (رخشان بنی‏اعتماد)/ خموشی‌های نمور (بهمن داوری)/ روسری‌های رنگی ما (سجاد كریمان مجد، اسماعیل دستگرد، بتول فیضا اكسوی و سلما اوجی)/ ریشه در خاک (محمد خلیل‏زاده)/ زاگرس (منوچهر طیاب)/ سوار خسته می‏تازد (المیرا مقدم)/ سیوا (مهدی منیری)/ شاعر بهشتی (رحیم مرتضی‌وند)/ شیر صحرا (پناه‌برخدا رضایی)/ مادرم بلوط (محمود رحمانی)/ و آسمان آبی (غزاله سلطانی)/ هوا بس (مهدی خواجه‌حسینی).

كارگردان‌هایی كه از تلویزیون برخاستند/ اندر مصایب ساختن یك تله‌فیلم ناقابل/ معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات و خلاصه داستان: 12 روز (مصطفی قربان‌پور)/ اسرار پدری (سیدمسعود اطیابی)/ افسانه‌ی 98 (احسان عبدی‌پور)/ بازگشت (شاهرخ دولکو)/ چیزی شبیه معجزه (حسن برزیده)/ خواب بد (منوچهر هادی)/ در آغاز یک روز (بهرام توکلی)/ دویدن در میان ابرها (امین فرج‌پور)/ روزنه‌ای به بهشت (کاوه سجادی‌حسینی)/ ساعت گیج زمان (فرزاد موتمن)/ سایه بر خورشید (محمدتقی انصاری)/ سرگیجه (مسعود آب پرور)/ صدای پای تردید (صادق پروین‌آشتیانی)/ فریدون مهربان است(حمید نعمت‏الله)/ قصه‌ها و واقعیت‌ها (حجت قاسم‌زاده‌اصل)/ کلابس (بهزاد رسول‌زاده)/ مادرانه (محمدعلی سعیدی)/ محدوده‌ی ابری (روح الله سهرابی)/ مژدگانی برای ایلیا (علی عطشانی)/ قطعه‌ی صفر (امیرقاسم راضی)/ و کسی در راه است (رهبر قنبری)/ یک خیانت منصفانه (امیراطهر سهیلی).

فیلم كوتاه و پرسش تاریخی «سینما چیه؟»/ فیلم كوتاه می‌تواند درآمد هم داشته باشد/ معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و یادداشت فیلمسازان: آگهی خط‌خورده (الهام آقالری)/ آن دو (نقی نعمتی)/ بچه‌ی مرز (رضا جمالی)/ به ارتفاع پنجره (حمید دلربا)/ تالار عروسی بوف کور (فرشید اخلاقی‌پور)/ ترانه‌ای برای لوبا (توفان نهان‌قدرتی)/ دایو (امید وفایی)/ درخت شب (فرود عوض‌پور)/ رادیولوژی یک پرتره (امیر توده‌روستا)/ زمین فوتبال (جلال نصیری‌هانیس)/ قرعه (حسن قهرمانی)/ ما در راهیم (عارف نامور)/ مرثیه‌ای برای ژاله و قاتلش (امیراطهر سهیلی)/ نجات (نوید ایران‌بهار)/ نور آسمانی (پناه‌برخدا رضایی)/ وقتی همه چیز تمام می‌شود (شهرام میراب‌اقدم)/ هیس! خدا داره عاشق شوالیه‌های کوچولوش می‌شه! (محمد رشیدی)/ یک بار دیگر (مجید شتی)/ یک جرعه عاطفه (یزدان کیانی).

وضعیت تولید و بازار انیمیشن ما/ معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و یادداشت فیلمسازان: آب‌نبات چوبی (اکبر تراب‌پور)/ آدم‌ها (ماشاالله محمدی)/ ابن هیثم (فرخ یکدانه)/ بارون میاد جرجر (مهین جواهریان)/ پشت بوم (روح‌الله سعادتمند)/ پلاك 121 (امین منتظری)/ تکرار (هاجر فرج‌پور)/ خرمالو (فرشید شفیعی)/ خوب، بد و عشق (بزرگمهر حسین‌پور)/ ده فرمان (مرضیه خدیوی)/ دیو من (علیرضا میراسدالله)/ رستم، تولدی دیگر (سعید قهاری)/ روزگار سپری‌شده (فرنوش عابدی)/ رؤیای شهر خاکستری (آرش رازانی)/ زکرّیای رازی (فرشاد شفیعی)/ ساعت‌کش (وحید برزگر)/ سیگار و سینما (ابراهیم ساکتی)/ شهر خاموش (امیر مهران)/ عکس (مریم خلیل‌زاده)/ قصه‌ی کوچک ما (آمنه اسلامی)/ کوه نورانی (سامان خرم)/ گرگ و میش (محمد­علی سلیمان‌زاده)/ ماه و پلنگ (مجید بلادپس)/ مثل این‌که می‌خندد (سپهر علی‌محمدلو)/ مخصوصاً موسیقی (سینا عطاییان)/ مرد جوان و خیاط حیله‌گر (راشین خیریه)/ مشعل المپیک (شهرام حیدریان)/ نوازنده (کیانوش عابدی)/ نوعی دیگر بودن (ماشاالله محمدی)/ همسایه‌ات را مخور (محمود نفیسی).

معرفی فیلمها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و نقد. فیلم‌های داستانی: تزار (پاول لونگین)/ به اراده‌ی چنگیز خان (آندری بوریسف)/ پول كثیف مزاحم (دومینیک اوتنن ژیرار)/ گومون (کازواکی کیریا)/ تک‌تیرانداز (دانته لم)/ فراری جنگی (استیل، ژان‌لویی شلسر)/ جان رِیب (فلورین گالن برگر)/ مورد ناشناخته (فلیکس فالک)/ بچه‌های قدرتمند (کریسانا پونگ راچاتا)/ فیلم‌های مستند: چین هنوز دور است (ملك بن‌اسماعیل)/ 18-14، خشم و هیاهو (ژان‌فرانسوا دولاسوس )/ در برلین (مایکل بالهاوس، چیرو کاپلاری)/ سرگرمی (سیرو آلتاباس)/ سلاطین زمان (مِیت لاس)/ سیاره‌ی پلاستیک (ورنر بوت)/ شمال (رونه دنشتاد لانگلو)/ کسب وکار در کاتانگا (تیِری میشل)/ كشوری ایده‌آل (اوروفونگ راکساساد).

معرفی فیلم‌ها همراه با خلاصه داستان و نقد: در جست‌وجوی اریک (کن لوچ)/ زمانی که باقی می‌ماند (الیا سلیمان)/ پیت در راه بهشت (نیكلاس دوستال)/ هانسل و گرِتِل (پیل‌سونگ ییم)/ جالاینور (یه ژائو)/ كانگامبا (روخلیو پاریس)/ موضوع غیرشخصی (ماتیاس گوكالپ)/ سپیده‌دم دنیا (عباس فاضل)/ میراث اِزتِر (یوزف سیپوس)/ یخ‌زده (شیواجی چاندرابوشان)/ بدرود (سونگ فانگ).


جلوه‌گاه شرق – مسابقه‌ی سینمای آسیا:
معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و نقد: معادله‌ی عشق و مرگ (چائو بائو پینگ)/ مرد دلیر غم‌زده (چی‌-هیو هونگ)/ درخت گیلاس روی تپه (تتسوئو شینوهارا)/ باران لعنتی (ساتیش منوار)/ بیرون از چرخه (‌غلام ربانی بیپلوب)/ بدرود گلساری (آرداک امیرکولف)/ نیمروز راستین (نوشیر سعیدف)/ چاه معدن (چی ژانگ)/ جرمال (راوی ل. بهروانی)/ در این بخش دو فیلم ایرانی هم رقابت دارند: آناهیتا (عزیزالله حمیدنژاد) و كیمیا و خاك (عباس رافعی).

در جستوجوی حقیقت و عدالت – مسابقه‌ی سینمای معناگرا: معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و نقد: نامه‌هایی‌ به پدر جیكوب (كلاوس هارو)/ توماس (میكا سوینی)/ آوای آند (استفان پاشو)/ حادثه (پویی ـ سویی چیانگ)/ جنگل (پیوتر دومالا)/ كوهستان روبه‌رو (واسیلیس دوروس)/ زارا (آیتن موتلو سارای)/ روز سیزدهم (یان و دومینیک هیگینز)/ عبور (کیم تائه کیون)/ تبعیدی در ماه (هائه جون لی)/ در این بخش دو فیلم ایرانی هم رقابت دارند: بیداری رؤیاها (محمدعلی باشه‌آهنگر) و یوسف پیامبر (فرج‌الله سلحشور).

از محمدصادق آذین: قلب تولید/ داریوش ارجمند: جانِ شیفته و فردیتِ قوام‌یافته/ رضا برجی: روح بی‌قرار/ محمدتقی پاك سیما: نگاهی از پل/ اسحاق خانزادی: نیم قرن صدا/ اصغر شاهوردی: زیتون شكسته/ امیر قویدل: روح مهربان/ علی كسمایی: ناگهان دوبله.../ محمدابراهیم رضایی: از پیشگامان لابراتوار/ مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قرن 21: کیفیت، كیفیت و كیفیت



جشنواره‌ی فیلمهای زیر متوسط:
گزارش بیستودومین جشنواره‌ی توكیو
حیران، امیتاب بچن و چند داستان دیگر: گزارش ششمین جشنواره‌ی دوبی
بیست سال پیش در همین ماه: مروری بر شماره‌ی 86 ماهنامه‌ی فیلم (12 بهمن 1368)
 
همکاران این شماره:سینمای ایران: محمدرضا باباگلی، محمد باغبانی، امید بنكدار، محسن بیگآقا، امیر پوریا، ابوالحسن تهامی، آرش خوشخو، مهرزاد دانش، شاهرخ دولكو، هوشنگ راستی، شهزاد رحمتی، فرامرز مرضیه ریاحی، آنتونیا شركا، محمد شكیبی، سیدرضا صائمی، حمیدرضا صدر، تهماسب صلحجو، جواد طوسی، پیروز كلانتری، شهرام مكری، آذر مهرابی، خسرو نقیبی
گزارشهای تولید فیلمهای ایرانی: سعید قطبیزاده،  شاهین شجریكهن،  شاپور عظیمی. سینمای جهان: سعید خاموش، احسان خوشبخت، شهزاد رحمتی، الهام طهماسبی. صفحه‌‌آرایی و طراحی: علی‌‌رضا امك‌چی . طرح و اجرا روی جلد: آرمان داودی 

2 لینک این مطلب


صفحه اصلی  وبلاگ مسعود مهرابی نمایشگاه کتاب‌ها تماس

© Copyright 2004, Massoud Merabi. All rights reserved.
Powered by ASP-Rider PRO